17 mei, 2008

een kwartfinale voor Joachim in een super serie

Joachim heeft hier in Japan in zijn singel de kwartfinale bereikt van een grand slam voor het rolstoeltennis. Daarin is hij wel gevallen op Robin Ammerlaan, de huidige nummer 2 van het circuit. Robin was nog een maatje te groot voor onze Joachim maar binnen een jaar of twee heb ik sterke vermoedens dat dit anders zal zijn. Al bij al mag men toch zeggen dat we bereikt hebben waarvoor we naar hier zijn gekomen. Ik heb 90 punten in mijn zak en Joachim 160 of zo en we maken daardoor nog een sprong verder op de ranking. Men kan ons na de tornooien in het verre Brazilie en Argentinie en nu hier in Japan toch niet verwijten dat we er niet alles aan gedaan hebben om ons te kunnen kwalificeren voor de paralympics in Peking. Laat ons hopen dat het B.O.I.C. er ook zo over denkt en zeker nu Joachim voldoet aan de officiele norm, namelijk gekuiste lijst top 16 en hij staat er na de punten van dit tornooi ook in. Alleen als we aan deze voorwaarden voldeden zou er een dubbel in aanmerking kunnen komen en vermits we samen al in 4 finales stonden zou het toch straf zijn om ons nu niet de kans te geven om samen te dubbelen ginder in Peking. Bij deze doe ik dus ook een oproep aan iedereen om te vingers te kruisen en dat we mogen geselecteerd worden.
Mijn beste en sportieve groeten uit het verre Japan

1 opmerking:

Freya zei

Proficiat met jullie prachtige prestaties! Uiteraard duim ik voor jullie. Het zou geweldig zijn als het Rolmite-team geselecteerd wordt.