09 januari, 2007

Het is duidelijk dat 2007, het preparalympisch jaar superbelangrijk wordt. De kunst bestaat er in om op de juiste momenten te pieken. Het jaar zal heel goed moeten ingedeeld worden en daarom zijn we nu al reeds bezig met de uithouding, konditie en regelmaat te trainen. Binnen,één à twee maanden een eerste test door 2 tornooitjes te spelen, dan analyseren, evalueren, bijschaven, terug trainingsarbeid verrichten en in april een eerste grote test door een aantal tornooien te spelen en zien waar we staan. In mei nog 14 dagen de pees erop met trainingsarbeid, even een weekje rusten om dan in juni veel beginnen te spelen en het niveau op te bouwen. Vanaf juli 2007 tot en met juni 2008 zal ik heel regelmatig moeten presteren dus die basis zal tegen dan echt solide moeten zijn. Belangrijk is hierbij dat je zeker genoeg speelt voor heel veel matchritme op te doen maar ook weer niet te veel zodat je niet opgebrand geraakt. Het spreekt vanzelf dat dit schema wordt uitgetekend door mensen bekwaam in de fysiologische wetenschap waarbij we dan heel goed opgevold worden. Dit is het plan voor Peking 2008 en ik hoop dat het me lukt! Buiten dit plan heb ik nog één hoofdoel dit jaar; ik zou doodgraag terug die belgische titel willen heroveren! (second part)

Geen opmerkingen: