02 maart, 2008

Gert wil graag naar de Paralympics 2008

Beste sponsors, leden en vrienden,

Het oh zo belangrijke paralympische jaar 2008 is aangebroken. Eerst en vooral wil ik van de gelegenheid gebruik maken om iedereen een gelukkig en vooral een gezond Nieuwjaar te wensen. Dit jaar wil ik nog éénmaal knallen, keihard mijn kansen verdedigen om mijn selectie af te dwingen voor de Paralympics te Peking.

Ik heb daarom persoonlijk stappen ondernomen om mijn kansen maximaal te verdedigen door:

  • een heel ambitierijk programma op te stellen wat betreft tornooien, zoals later zal blijken.

  • een pact te sluiten met Joachim Gerard, (die jonge talentrijke Waal die op het Rolmite Event met mij gespeeld heeft tegen de Fransen Majdi en Fischer) om zoveel mogelijk in het dubbelspel samen een team te vormen voor de deadline van de spelen in Peking.

Het zal niet gemakkelijk zijn omdat de officiële selectiecriteria enorm hoog liggen. Maar hiermee willen Joachim en ik aan het B.P.C en het B.O.I.C. bewijzen dat we het echt menen en dat we hun vertrouwen en dat van onze sponsors niet willen beschamen door er alles voor te doen wat in onze mogelijkheden ligt! Een mens kan niet meer doen…

De deadline van de spelen ligt op einde mei, begin juni, dus het is belangrijk zoveel mogelijk tornooien te spelen voor deze datum. Er zijn niet zo veel gek tornooien meer die voor ons in aanmerking komen omdat Joachim nog studeert en zijn tijd moet verdelen over studies, trainen en tornooien.


Na wat gepuzzel en afwegingen hebben we volgend programma samengesteld waarin we ons beiden konden vinden:
- 06/2 tot 10/2 Sion Indoor (Zwitserland) ITF3 x
- 06/3 tot 09/3 Biel-Bienne Indoor (Zwitserl.) ITF3 x
- 13/3 tot 16/3 North East Tournament (UK) ITF3
- 02/4 tot 06/4 Minas Open (Brazilië) ITF3 x
- 09/4 tot 13/4 Argentina Open (Argentinië) ITF3 x
- 13/5 tot 18/5 Japan Open (Japan) SS x
- 26/5 en 31/5 Israël Open (Israël) ITF3
ofwel Sardinië Open (Italië) ITF1

Zoals u kan zien loopt deze lijst maar tot einde mei (einde deadline voor spelen). Na de deadline breng ik jullie opnieuw op de hoogte van de gang van zaken.

De tornooien aangeduid met een kruisje worden door mij en Joachim samen gespeeld. De andere worden waarschijnlijk door mezelf nog extra gespeeld. Het kan natuurlijk altijd zijn dat door bepaalde omstandigheden deze lijst nog wordt aangepast of zelfs nog wordt uitgebreid.

Mijn doel is natuurlijk dat deze lijst na de deadline nog enorm wordt aangevuld want dit zou betekenen dat we een selectie te pakken hebben…

De intenties zijn er in ieder geval en op het eerste gezicht ziet het er goed uit maar laat ons niet voorbarig zijn want er bestaat nog altijd het spreekwoord van het vel en de beer!

Gezonde, sportieve groeten

Gert

Geen opmerkingen: